مقالات علمی

سفوف سعال چیست و چه کاربردی دارد؟

سفوف سعال چیست و چه کاربردی دارد؟

سفوف سعال چیست؟ داروی گیاهی سعال یکی دیگر از گیاهان طب اسلامی جهت درمان انواع سرفه و بیماری‌های ریه می‌باشد. سرفه یک واکنش طبیعی است که طی آن مجاری تنفسی از مواد آلوده خارجی و نیز مخاطی که در ریه ها و نای وجود دارد، پاکسازی می‌شود. سرفه مداوم عذاب آور است و می‌تواند کاملاً باعث آشفتگی شود. اساساً دو نوع سرفه وجود دارد.
نوع اول سرفه خلط دار است که سعی می‌کنید خلط یا عفونت درون سینه‌تان را با سرفه، بیرون بریزید که در واقع نوع خوب آن است و می‌توان با خوردن شربت خلط آور به این فرآیند کمک کرد.
در طرف دیگر، سرفه خشک وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر آن را فرو بنشانید. چون می‌تواند کاملاً مزمن و ماندگار باشد.
سرفه‌های مزمن یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه مردم به پزشک است. سرفه مزمنی که 8 هفته یا بیشتر ادامه پیدا کند، نه ‌تنها آزاردهنده است، بلکه می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل جدی‌تر باشد. این سرفه‌ها می‌تواند وضعیت جسمی شما را با مشکل مواجه کند، همکاران و اعضای خانواده را اذیت کرده و حتی داشتن خوابی راحت را نیز از شما بگیرد. ‌در نتیجه شما هم دائم احساس خستگی و عصبانیت می‌کنید.

سفوف سعال چیست؟ و چه کاربردی دارد ؟

خواص سعال:

?? درمان سرفه نو و کهنه
?? درمان بیماری‌های ریه

بیماری سعال چیست ؟

سفوف سعال چیست؟ سرفه یا سعال را در طب سنتی به یک سری عواملی که در ناحیه سر ایجاد می‌شود، نسبت می‌دهند؛ توضیح آنکه ترشحاتی که از ناحیه سر وارد گلو می‌شود منجر به سرفه‌هایی خشک و آزار دهنده می‌شود. البته گاهی زکام و نزله با این بیماری خلط و اشتباه تشخیص داده می‌شود. لذا برای تشخیص آن می‌بایست به پزشک ماهر مراجعه نمایید.

سفوف سعال چیست؟ و چه کاربردی دارد ؟

موارد مصرف دارویی سعال چیست ؟

بسیاری از انواع سرفه‌های مزمن، به دلیل استعمال دخانیات، آلودگی هوا، برگشت اسید معده و بیماری‌های تنفسی می‌باشد که در فصل سرما به دلیل وارونگی هوا و سرما خوردگی بیشتر می‌شود . بنابراین مصرف این داروی می‌تواند، معجزه‌ای برای درمان شما باشد.
البته راهکار‌هایی مثل بلافاصله پس از خوردن غذا دراز نکشیدن  و هنگام خواب سر خود را اندکی بالاتر نگه داشتن، می‌تواند بسیار کمک کند .

نحوه ی مصرف سفوف سعال

دو قاشق غذا خوری رازیانه در دو لیوان آب جوشانده تا یک لیوان باقی بماند. پس از صاف کردن، یک داروی جامع را در آن گذاشته با آب رازیانه گرم، شب موقع خواب میل شود. افراد دو تا هفت سال نصف و زیر دو سال یک چهارم بزرگسالان، میل کنند. یعنی هم رازیانه و هم آب و هم جامع باید بر اساس سن تقسیم شود.
برای اثربخشی بیشتر، بهتر است این پودر را به همراه شربت تری تراپیست که ضد سرفه است میل نمایید.

سفوف سعال چیست؟

آیا استفاده از سفوف سعال عوارضی دارد؟

توصیه می‌شود در مصرف این دارو زیاده روی نکنید؛ چون ممکن است عوارضی همچون: تهوع، سرگيجه و نفخ پس از مصرف دارو که نشانه زياد بودن خلط در بدن است را در پی داشته باشد.

تفاوت سرفه خشک و سرفه تر چیست؟

در سرفه خشک، فرد معمولاً خلط ندارد و اگر هم داشته باشد، میزان آن بسیار کم است. خلط در سرفه خشک رقیق، شفاف و بی‌رنگ است اما رنگ خلط سرفه‌ تر تقریباً زرد است، گاهی رگه‌هایی به رنگ خون نیز دارد. در مقابل سرفه‌های مرطوب در بچه‌های کم‌ سن‌ و‌ سال شایع‌تر است.
بذاق دهان در این نوع سرفه بسیار غلیظ و چسبناک بوده و به رنگ سفید یا سبز است. آب بینی در سرفه خشک، آبی رقیق است و بینی فرد در این دوران قرمز و پوسته پوسته می‌شود.
در رابطه با سرفه ‌تر هم آبریزش بینی چسبناک است که به رنگ سفید یا سبز است و اطراف بینی را نمی‌سوزاند. سرفه‌های خشک حادتر است و یک دفعه میزان آن شدید می‌شود و بعد از چند روز، تک‌ سرفه‌های آن باقی می‌ماند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *